Jumat, 13 Juli 2012

IDOPNI UHURNI NAIBATA BANI BIRI-BIRINI


IDOP DO UHURNI NAIBATA HUBANI BIRI-BIRINI
AMBILAN SIBASAON 22 JULI 2012 NATS JEREMIA 23,1-8 Doding Hal. No 118,1-3

PARLOBEINI
Nabi Yeremia idilo Naibata managidangi I Yuda bani panorangni raja Josia, Joyakim pakon Zedekia. Yeremia isuruh Naibata laho padaskon berita pertobatan hubani bangsa ai ase mulask hubani dalanni Naibata. Bani panorangni Raja Josia sompat do iabahen reformasi keagamaan marhitei na menghancurhon ganup dewa Baal pakon Kanaan janah membangun goluh spiritualni bangsa ai use. Tapi dob berakhir  kepemimpinanni Josia mulak ma use sidea hubani kebiasaan lama halani Jeremia sandiri pe itolak oleh raja anjaha gulungan kitabni pe itutung. Ra lebih konsentrasi hubani masalah exvansi na bani panorang ai membangun persekutuan hu Masir. Goluhni rakyat gabe mambuar merap, kemerosotan moral anjaha permasalahan keadilan sosial lang be iperhatihon pemimpin. Sonai do homa age pemimpin agama, biaran ma hubani raja marimbang mambalosi Tuhan.  Ambilanta opn patugahkon sonaha tindakanni Naibata hubani para pemimpin na lang manramotkon bangsani janah uhum na sihol padason hubani sidea.

HATORANGAN
Haganupan bangsa ai aima milikni Naibata janah iondoskon do ai hubani pemimpin Israel domu hubani kepemimpinan na teokrasi, na ija Naibta sebagai pemimpin tertinggi. Bani panorang ai lang be Jahowa  tapi domma beralih hubanin kekuatanni jolma. Israel sandiri lang yakin boi mengimbangi kekuatan bangsa Asyur pakon Babel anggo  lang mangindo pangurupion marhitei kekuatan tentara Masir.  Tangka sdo iidah hita bahasa na paling ihaholongi Naibta aima bangsani ai sandiri. Marhiteihonni ai do ase adong kecaman na koras hubani para pemimpin marhitei hata “bursik” (Ibr: Way).  Hata na koras patugahkon ringis gilani Naibata sedo pitah halani manlembang tapi halani gabe mambur merap biri-birini Naibata. Konsep na iidah hita ijon aima idopni uhurni Naibata hubani biri-birini in; lang marosuh Ia anggo biri-birini in maor age sada. Domu hujai gabe ibahen Naibata do pambalason halani tindakanni sidea ai. Uhuman lang anjai lopas humbani  sidea halani sebagai pemimpin sidea sedo manramotkon tapi mambahen maseda (bnd Hes 34).
Tindakanni Naibata mambere solusi secara langsung, lang pitah padas kritikan  atap pe kecaman. Hubani biri-birini ai ibagahkon do parmahan na baru aima parmahan na madear humbani tunasni si Daud. Bani zaman reformasi on gati do lang solusi na gabe jalan akhirni sada-sada permasalahan. Perbedaan pakon pertentangan justru berakhir hubani hal-hal na lang madear. Siluk do iidopi Naibata goluhni sidea na mambur merap ai marhitei jaminan hidup na boi mambahen sidea sejahtera sadokahni-dokahni. Naibata patumpuhon sidea na merap anjaha mangapoh sidea; lang paturutonni sidea mabiar/ gobir bani na mandalani goluhni sidea anjaha lang paturutonni magou halani bagei-bageini penderitaan. Bagian on patugahkon sonaha  banggalni holongni Naibata hubanta aima holong na lang bersyarat.
Parmahann na menjamin goluhni biri-biri ai aima parmahan na sintong anjaha pintor janah patumpuhon haganup na merap – lang  be pitah bani halak Israel tapi lingkup na lebih luas use. Hun utara pakon humbani ganup bangsa. Nubuatan on ialamtkon hubani Tuhan Jesus na isobut hita Parmahan na madear (Joh 10). Ia do na mansarihon  pargoluhanta ronsi das hubani hagoluhan na sadokahnin-dokahni in.
HATORANGAN
Parmahan boi do sobutonta pemimpin negara, pemimpin gereja, pemimpin keluarga atap pe pemimpin diri sandiri. Tuhan mangkasoholhon ase fungsi sebagai parmahan ai maningon ma idalankon ibagas na sintong. Negara pe gabe  alatni Naibata do laho manggomgomi rakyatni; sonai homa gereja sebagai parmahan na mambobai kuriani mandalani  goluh on. Buei ma kepemimpinan bani sonadahan on na pitah mementingkan kepentingan pribadi, lang be mamikirhon kesejahteraan rakyat sehingga na bayak lambin bayak tapi anggo rakyat in lambin terjepit. Bahkan sonai do homa age gereja na hotop pitah menyibukkan diri bani masalah organisasi sehingga perhatian/ parmahanion hubani kuria in gabe lang tarhorjahon. Buei do gereja na mengejar profesionalisme, ase totap trend anjaha eksklusif  idahon. Porlu hita marruji-ruji pasal  ganupan in halani Tuhan Jesus sandiri pe ibere do hosahni ase ulang magou biri-birini. Tontu hita sebagai gereja atap pe sebagai pribadi maningon do torus pataridahkon na madear, amngusahahon na madear romban hubani  ganup na madear na binahenni Tuhan hubanta. Amen                  
Pdt Ito Belihar Purba     


Tidak ada komentar:

Posting Komentar