IDOP DO UHURNI NAIBATA
HUBANI BIRI-BIRINI
AMBILAN SIBASAON
22 JULI 2012 NATS JEREMIA 23,1-8 Doding Hal. No 118,1-3
PARLOBEINI
Nabi Yeremia
idilo Naibata managidangi I Yuda bani panorangni raja Josia, Joyakim pakon Zedekia.
Yeremia isuruh Naibata laho padaskon berita pertobatan hubani bangsa ai ase
mulask hubani dalanni Naibata. Bani panorangni Raja Josia sompat do iabahen
reformasi keagamaan marhitei na menghancurhon ganup dewa Baal pakon Kanaan
janah membangun goluh spiritualni bangsa ai use. Tapi dob berakhir kepemimpinanni Josia mulak ma use sidea hubani
kebiasaan lama halani Jeremia sandiri pe itolak oleh raja anjaha gulungan
kitabni pe itutung. Ra lebih konsentrasi hubani masalah exvansi na bani
panorang ai membangun persekutuan hu Masir. Goluhni rakyat gabe mambuar merap,
kemerosotan moral anjaha permasalahan keadilan sosial lang be iperhatihon pemimpin.
Sonai do homa age pemimpin agama, biaran ma hubani raja marimbang mambalosi
Tuhan. Ambilanta opn patugahkon sonaha
tindakanni Naibata hubani para pemimpin na lang manramotkon bangsani janah uhum
na sihol padason hubani sidea.
HATORANGAN
Haganupan
bangsa ai aima milikni Naibata janah iondoskon do ai hubani pemimpin Israel
domu hubani kepemimpinan na teokrasi, na ija Naibta sebagai pemimpin tertinggi.
Bani panorang ai lang be Jahowa tapi
domma beralih hubanin kekuatanni jolma. Israel sandiri lang yakin boi
mengimbangi kekuatan bangsa Asyur pakon Babel anggo lang mangindo pangurupion marhitei kekuatan
tentara Masir. Tangka sdo iidah hita
bahasa na paling ihaholongi Naibta aima bangsani ai sandiri. Marhiteihonni ai
do ase adong kecaman na koras hubani para pemimpin marhitei hata “bursik” (Ibr:
Way). Hata na koras patugahkon ringis
gilani Naibata sedo pitah halani manlembang tapi halani gabe mambur merap
biri-birini Naibata. Konsep na iidah hita ijon aima idopni uhurni Naibata
hubani biri-birini in; lang marosuh Ia anggo biri-birini in maor age sada. Domu
hujai gabe ibahen Naibata do pambalason halani tindakanni sidea ai. Uhuman lang
anjai lopas humbani sidea halani sebagai
pemimpin sidea sedo manramotkon tapi mambahen maseda (bnd Hes 34).
Tindakanni
Naibata mambere solusi secara langsung, lang pitah padas kritikan atap pe kecaman. Hubani biri-birini ai
ibagahkon do parmahan na baru aima parmahan na madear humbani tunasni si Daud. Bani
zaman reformasi on gati do lang solusi na gabe jalan akhirni sada-sada
permasalahan. Perbedaan pakon pertentangan justru berakhir hubani hal-hal na
lang madear. Siluk do iidopi Naibata goluhni sidea na mambur merap ai marhitei
jaminan hidup na boi mambahen sidea sejahtera sadokahni-dokahni. Naibata
patumpuhon sidea na merap anjaha mangapoh sidea; lang paturutonni sidea mabiar/
gobir bani na mandalani goluhni sidea anjaha lang paturutonni magou halani
bagei-bageini penderitaan. Bagian on patugahkon sonaha banggalni holongni Naibata hubanta aima
holong na lang bersyarat.
Parmahann na
menjamin goluhni biri-biri ai aima parmahan na sintong anjaha pintor janah
patumpuhon haganup na merap – lang be
pitah bani halak Israel tapi lingkup na lebih luas use. Hun utara pakon humbani
ganup bangsa. Nubuatan on ialamtkon hubani Tuhan Jesus na isobut hita Parmahan
na madear (Joh 10). Ia do na mansarihon
pargoluhanta ronsi das hubani hagoluhan na sadokahnin-dokahni in.
HATORANGAN
Parmahan boi
do sobutonta pemimpin negara, pemimpin gereja, pemimpin keluarga atap pe
pemimpin diri sandiri. Tuhan mangkasoholhon ase fungsi sebagai parmahan ai
maningon ma idalankon ibagas na sintong. Negara pe gabe alatni Naibata do laho manggomgomi rakyatni;
sonai homa gereja sebagai parmahan na mambobai kuriani mandalani goluh on. Buei ma kepemimpinan bani sonadahan
on na pitah mementingkan kepentingan pribadi, lang be mamikirhon kesejahteraan
rakyat sehingga na bayak lambin bayak tapi anggo rakyat in lambin terjepit. Bahkan
sonai do homa age gereja na hotop pitah menyibukkan diri bani masalah
organisasi sehingga perhatian/ parmahanion hubani kuria in gabe lang
tarhorjahon. Buei do gereja na mengejar profesionalisme, ase totap trend anjaha
eksklusif idahon. Porlu hita
marruji-ruji pasal ganupan in halani
Tuhan Jesus sandiri pe ibere do hosahni ase ulang magou biri-birini. Tontu hita
sebagai gereja atap pe sebagai pribadi maningon do torus pataridahkon na
madear, amngusahahon na madear romban hubani
ganup na madear na binahenni Tuhan hubanta. Amen
Pdt Ito
Belihar Purba
Tidak ada komentar:
Posting Komentar